Til kortet - Forrige side - Næste side - Retur
Tirsdag den 27. juli 2004. I Vancouver (G). (Link til kortet)

Ikke meget kørsel idag.

Efter morgenmad kørte vi ud i Stanley Parken. Det var en stor park med meget gamle og høje træer.
De havde også en samling tootem pæle, som vi kikkede lidt på. Vi købte en fuglemaske og et bæltespænde. Der var en gammel bus, der kørte rundt i parken og vi tog en tur med den. Vi så også den rosenpark, der var derude. Vi ville have været kørt lidt nordpå af østkysten, men da vi kom ud af parken og så bilkøen nordpå, opgav vi og kørte tilbage til hotellet, hvor vi stillede bilen og gik ned til Chinatown. Her så vi en kinesisk have - ret mage til den vi havde set i Kina.
Vi var også lige inde og pindespise lidt kinesisk mad. Vi købte en stor taske til at have vore vandrerstøvler m.v. i på vej hjem.
Vi gik fra Chinatown ned til den gamle bydel - Gastown, hvor vi sad og fik en øl imens vi iagttog alle de andre turister. Vi købte også en T-shirt og et bælte.
På vej hjem var vi lige omkring Vancouver Tower for at bestille bord til næste dags aften. Vi ville nemlig slutte turen, som den begyndt, med en middag i den roterende restaurant.
Vi spiste aftensmad på den Irske pub, der var i forbindelse med hotellet. Det var en ret lamende affære.